Стратегія – одне з найпоширеніших слів останніх років. Воно вже настільки заюзане, що його навіть використовують в якості пояснення в звичайному житті, коли інших пояснень немає. Хоча, можливо я чіпляюсь і всі, хто так красиво використовує це слово, дійсно мають збудовану для себе стратегічну карту…:)
Насправді хочу поділитися думками про інше – стратегія в бізнесі, чому в реальному житті їй так непросто зустрітися з фронт ланкою операційної діяльності і взагалі чи варто їм зустрічатися 🙂
Якщо бути відвертими, більшість компаній все ж рухаються в напрямку «не варто». Бізнес колись задумано, розпочато та має непогані результати… То навіщо відволікати фронт-працівників від їх основних задач цими розмовами про стратегію? Ви зустрічали таку позицію? Я зустрічала. «Стратегія – це ж для великого начальства…»)))
Дійсно, донести стратегію до фронт-ланки працівників непросто. По-перше, потрібно продумати яким чином ми це робитимемо (хто спілкуватиметься, що говоритиме, в яких умовах і якими словами). По-друге, бажано скоротити вірогідність «злому» інформації, але при цьому не випускати із поля комунікації і працівників середньої ланки. Найкраще коли про стратегію компанії працівники чують напряму від вищого керівництва під час великого спільного зібрання. І за можливості, щоб на такій зустрічі вище керівництво було представлене не одноособно, а щоб це була група авторитетних лідерів. Так ми зможемо донести наше бачення глибше, зрозумілішими меседжами і до найширшого кола працівників принаймні серед тих, кого запросили на зустріч. Окрім цього, нам варто не забувати про ротацію персоналу, про появу «новеньких» в компанії, відповідно потрібно продумати яким чином ми і нових працівників інформуємо про нашу стратегію, особливо про ту її частину, з якою пов‘язана їх діяльність.
І найскладніша частина – те, що ми говоримо, повинно знаходити відгук в розумах тих, кому ми це говоримо. Було б добре нам бути почутими.
Але якщо ми справляємось ще і з цим найскладнішим пунктом, то отримуємо додатковий бонус:
- Можливо хтось із працівників сам для себе отримає відповіді на питання «Для чого все це мені?» або навпаки зрозумілішими стануть очікування від якості роботи кожного
- Можливо хтось із працівників прийме рішення, що він працює саме в тій компанії, а можливо і навпаки (що теж є нейтральною але важливою інформацією для обох сторін)
- Можливо ви навіть не підозрюєте того, які ще переваги для компанії може подарувати внутрішня відкритість та готовність до діалогу з усіма ланками компаніі 🙂
І головне, заради чого весь попередній довгий текст написаний: корисно пам‘ятати, що метою оперативної (поточної) діяльності є виконання стратегії.
В одній із моїх найулюбленіших книг є досить вдале визначення стратегії:
Стратегія організації – не що інше, як сукупність свідомих рішень, які ухвалює компанія, щоб вирізнятися з-поміж конкурентів і забезпечити собі найкращу можливість процвітання.
Отож, всім нам процвітання! 🙂
ВСІ записи Серії “#Думки_на_виріст”
(с) Олена Лепешина